Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Δωροθέου Β’, πραγματοποιήθηκε η 2η συνάντηση της Σχολής Γονέων της Ιεράς Νήσου Τήνου, το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου στην αίθουσα του μεγάρου του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού, κατά την οποία μίλησαν η κα. Ασημίνα Κουκά-Θεοχάρη, Ειδική Παιδαγωγός - MSc Σχολικής Ψυχολογίας με θέμα: «Τι σημαίνει επιθετικότητα και τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός; Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση» και η κα. Γεωργία Κουτσιούκη, Εκπαιδευτικός, Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου με θέμα: «Παιδική κακοποίηση – Πρωτόκολλα συνεργασίας και διαχείρισης ανάλογων περιστατικών»
Ευχαριστούμε τον Σεβασμιώτατο κ. Δωρόθεο για την ευλογία και την στήριξη της Σχολής Γονέων της ιεράς νήσου Τήνου, τη Διοίκηση του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού υπό την ευγενική χορηγία του οποίου πραγματοποιούνται οι συναντήσεις της Σχολής Γονέων, τις ομιλήτριες κα. Ασημίνα Κουκά-Θεοχάρη και κα. Γεωργία Κουτσιούκη και την οργανώτρια κα Μπαξεβάνη.
Περίληψη
Ο δικός μας δρόμος μας φέρνει στο Ι.ΤΗ.Π. για να προσεγγίσουμε ένα φαινόμενο που τα τελευταία χρόνια παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις και στη χώρα μας:
Το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης
Η κακοποίηση των παιδιών ως έκφραση ενδοοικογενειακής βίας αφορά πρωτίστως την οικογένεια και το οικείο οικογενειακό περιβάλλον, καθώς επίσης τη σχολική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η προστασία των παιδιών από την κακομεταχείριση δεν συνιστά πράξη φιλανθρωπίας, αλλά νομική και ηθική μας υποχρέωση.
Κατά τη διάρκεια της εισήγησης θα δοθούν διευκρινίσεις και απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
1.Τι είναι η κακοποίηση και πώς ασκείται εις βάρος των παιδιών;
2.Τι οφείλω να γνωρίζω ως γονέας για να προλάβω το πρόβλημα και να διασφαλίσω την ευημερία και την ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού μου;
3.Τι είναι το Πρωτόκολλο Διερεύνησης, Διάγνωσης και Διαχείρισης Περιστατικών Κακοποίησης και γιατί είναι αναγκαίο ένα τέτοιο Πρωτόκολλο;
4.Σε ποιον ειδικό χρειάζεται να απευθυνθώ και με ποιον θα συνεργαστώ, σε περίπτωση υποψίας κακοποίησης ενός παιδιού;
H εισήγηση οργανώνεται σε δύο βασικές ενότητες:
Στο 1ο μέρος γίνεται αναφορά στους Τύπους Κακοποίησης καθώς και στο Πρωτόκολλο Διερεύνησης, Διάγνωσης και Διαχείρισης Περιστατικών Κακοποίησης, ως εργαλείο ενιαίας διεπιστημονικής προσέγγισης του φαινομένου. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν επιγραμματικά οι εμπλεκόμενοι φορείς.
Στο 2ο μέρος θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο που αναλαμβάνει ο γονέας, βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου. Επίσης θα παρουσιαστούν προτάσεις συνεργασίας σχολείου και γονέων, τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και σε επίπεδο διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης παιδιών μετά την αποκάλυψή τους.
Βιογραφικά Σημειώματα
Η Ασημίνα Κουκά είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το 1988 και τα τελευταία 12 χρόνια εργάζεται στην Ειδική Αγωγή.
Είναι απόφοιτος του Παιδ. Τμήματος Αιγαίου και του Προγράμματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Έκανε το μεταπτυχιακό της στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών με ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία. Κατά το διάστημα 2010-2015 εκπαιδεύτηκε στην Παρεμβαίνουσα-Μη κατευθυντική Ψυχοθεραπεία και εμψύχωση ομάδων.
Μεταξύ άλλων έχει παρακολουθήσει:
Σεμινάρια εκπαίδευσης στελεχών για την αποκατάσταση της δυσλεξίας από την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε (Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου) και το κέντρο Ψυχολογικών Μελετών.
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών-συντονιστών Σχολών Γονέων με αντικείμενο το εξελικτικό πρόγραμμα της Μαρίας Χουρδάκη.
Το τριήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Τομέας Πρόληψης του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (Κ.Ε.Θ.Ε.Α)
Σεμινάριο του Κέντρου Οικογενειακής Θεραπείας και Εκπαίδευσης (Κ.ΟΙ.Θ.Ε.Κ)
Επίσης:
Συμμετείχε ως επιμορφώτρια σε προγράμματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στη «Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης» και τα «Νέα Διδακτικά Πακέτα».
Συμμετείχε σε επιστημονικά συνέδρια και ερευνητικά προγράμματα.
Έχει εφαρμόσει προγράμματα προαγωγής της Ψυχικής Υγείας σε σχολεία.
Η Γεωργία Κουτσιούκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα. Σπούδασε Γερμανική Γλώσσα και Φιλολογία στο ΕΚΠΑ και στο Πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου με ειδίκευση στον τομέα της Διδακτικής. Μετά την εργασιακή της εμπειρία σε σχολεία του εξωτερικού (Δανία, Γερμανία), από το 2008 εργάζεται ως καθηγήτρια Γερμανικών σε σχολικές μονάδες του Νομού Κυκλάδων. Τα δύο τελευταία χρόνια υπηρετεί με απόσπαση στην ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνοντας τη διαχείριση θεμάτων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού και Ασφαλούς Πλοήγησης στο διαδίκτυο. Έχει επιμορφωθεί σε θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή και τη ψυχική υγεία των μαθητών.