Το Σάββατο, 10 Οκτωβρίου, το πρωί, παρέστη στην έναρξη των εργασιών της Επιστημονικής Ημερίδας, που συνδιοργανώνουν το Ακτινοδιαγνωστικό Τμήμα του Γ. Νοσοκομείου Σύρου και το Τμήμα Διαγνωστικής Μαστού του Α. Ο. Νοσοκομείου Αθηνών «Άγιος Σάββας», με θέμα «Η απεικόνιση του μαστού», στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ερμούπολης.
Στό χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής: «Η εκ βάθους ψυχής έκρηξη της άγνωστης γυναίκας των Ευαγγελίων για το Χριστό, «Μακαρία η κοιλία η βαστάσασά Σε και μαστοί, ους εθήλασας» και η αποδοχή των λόγων της από Εκείνον, συμπυκνώνουν το μεγαλείο της ζωής και εκφράζουν την πανανθρώπινη ευγνωμοσύνη καί πρός τήν τέλεια Γυνα?κα, τήν Παναγία, πού κυοφόρησε καί γαλούχησε τήν ?ντως Ζωή, καί πρός τήν ?πλ? γυνα?κα, πού κυοφορε? καί τρέφει τή ζωή.
Γι’ αυτό και ο άνθρωπος όχι απλώς παρατήρησε, αλλά και αναπαράστησε τον μαστό στις αρχαιότερες καλλιτεχνικές του αναζητήσεις και αναφέρθηκε σ’ αυτόν και τη μοναδική του αξία για την επιβίωση του ανθρώπινου είδους στα πιο πρώιμα μνημεία του λόγου και της τέχνης..
Στο εξαίσιο λυρικό και συμβολικό ποίημα «Άσμα Ασμάτων», διαβάζουμε την ωραία παρομοίωση των μαστών με σταφύλια: «και έσονται δη μαστοί σου ως βότρυες της αμπέλου»...Ο μέγιστος ποιητής, ο Όμηρος, αναφέρεται αρκετές φορές στο μαστό. Επίδειξή του αποτελούσε επίκληση στα υιϊκά αισθήματα.Η ?κάβη, για παράδειγμα, δείχνει στον Έκτορα τους μαστούς της, που τον θήλασαν, για να τη λυπηθεί. Ο πατέρας της ιστορίας Ηρόδοτος αναφέρει και τον καρκίνο του μαστού, από τον οποίο έπασχε η Άτοσσα, μητέρα του βασιλιά των Περσών Δαρείου, και από τον οποίο την θεράπευσε ο Έλληνας ιατρός Δημοκήδης....Αξίζει να αναφερθούμε, εκτός από τις παραστάσεις μαστού σε αρχέγονα αγαλματίδια γυναικείων θεοτήτων και των Κυκλαδικών ειδωλίων, και σε ορισμένες σπάνιες εικόνες της Θεοτόκου, βυζαντινές και μεταβυζαντινές, που απεικονίζουν τη Θεομήτορα να θηλάζει τον Ιησού, με την προσωνυμία "γαλακτοτροφούσα". Υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις εκκλησιαστικής ζωγραφικής, που απεικονίζουν γυναικείους μαστούς. Πρόκειται για απεικονίσεις αγίων γυναικ?ν,οι οποίες, μεταξύ των βασανιστηρίων τους, υπέστησαν και μαστεκτομή, ?πως ? ?γία Βαρβάρα καί ? ?γία ?γαθ....Απεικόνιση και αποκάλυψη των μαστών γίνεται και σε περιπτώσεις τέλειας υπέρβασης του σώματος και της γυναικείας φύσης, μετά από πολυετή μοναχικό και ασκητικό βίο. Τυπική περίπτωση αποτελείη η οσία Μαρία η Αιγυπτία, της οποίας απεικονίσεις τη δείχνουν με το στήθος ισχνό και άλλοτε καλυπτόμενο από τα μακριά πλούσια μαλλιά της.......Ποιήματα και πεζά, ύμνοι αληθινοί έχουν γραφεί για το μαστό, που τρέφει και αναπτύσσει το βρέφος, που βεβαιώνει για την τρυφερότητα και την αγάπη της συντρόφου, που βεβαιώνει για τη διατήρηση της ανθρώπινης ζωής, αυτό το σύμβολο του κάλλους, της αγάπης, του έρωτα, της γονιμότητας, το αιώνιο, αναντικατάστατο και μοναδικό στοιχείο τ?ς γυναικείας φύσης....»
Το απόγευμα, έπλευσε προς ΠΕΙΡΑΙΑ.
Την Κυριακή, 11 Οκτωβρίου, αδεία και ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ιερούργησε στον Ι. Ναό Αγίου Ιωάννη Ρέντη και τέλεσε τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο Κληρικού της Μητροπόλεως.
Από τη Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου, μέχρι και την Παρασκευή,16 Οκτωβρίου, θα λάβει μέρος στις εργασίες της τακτικής Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, στην ΑΘΗΝΑ.
Το Σάββατο και την Κυριακή, 17 και 18 Οκτωβρίου, ο Σεβασμιώτατος θα μεταβεί για ποιμαντική επίσκεψη στη ΜΗΛΟ.
Τή Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου, θα μεταβεί στήν ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ, προσκεκλημένος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κεφαλληνίας κ. Σπυρίδωνος, προκειμένου νά συμμετάσχει στις εορταστικές εκδηλώσεις γιά τήν εορτή του Αγίου Γερασίμου και την επέτειο των 500 ετών από της γεννήσεώς του, στις οποίες θα προεξάρχει ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αιηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β΄.
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως
Ερμούπολη, 7 Οκτωβρίου 2009